Nuoren itsetunnon vahvistaminen : Toiminnalliset työpajat Discordissa
Hannuksela, Kati; Saaranen, Terhi (2021)
Hannuksela, Kati
Saaranen, Terhi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924857
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924857
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme oli toiminnallinen ja yhteistyökumppanina toimi Pesäpuu ry ja Auta Lasta ry:n Veturointi-toiminta Oulussa. Toiminnallisen opinnäytetyömme tarkoituksena ja tavoitteena oli nuoren itsetunnon ja positiivisen minäkuvan vahvistaminen auttamalla nuoria omien vahvuuksiensa tunnistamisessa ja tukemisessa.
Nuorten Turvasatama Discord on Pesäpuu ry:n, Auta Lasta ry:n Veturointi-toiminnan ja Osallisuuden Aika ry:n ylläpitämä serveri, jonka tavoitteena on tarjota nuorille ajanvietettä ja keskusteluapua koronaepidemian synnyttämänä poikkeusaikana lastensuojelupalveluiden piirissä oleville tai olleille 13- 29- vuotiaille nuorille.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus toteutettiin työpajoina Discordissa. Työpajat keskittyivät nuoren hyvinvointiin, vahvuuksiin ja voimavarojen tunnistamiseen ja näiden edistämiseen. Tavoitteenamme oli luoda positiivisia keskustelutuokiota, joiden avulla nuori saisi lisää työkaluja oman itsetuntonsa rakentamiseen ja vahvistamiseen.
Työpajojemme tietoperusta pohjautui opinnäytetyön viitekehykseen ja kohderyhmälle relevanttiin teoriatietoon.
Nuorten Turvasatama Discord on Pesäpuu ry:n, Auta Lasta ry:n Veturointi-toiminnan ja Osallisuuden Aika ry:n ylläpitämä serveri, jonka tavoitteena on tarjota nuorille ajanvietettä ja keskusteluapua koronaepidemian synnyttämänä poikkeusaikana lastensuojelupalveluiden piirissä oleville tai olleille 13- 29- vuotiaille nuorille.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus toteutettiin työpajoina Discordissa. Työpajat keskittyivät nuoren hyvinvointiin, vahvuuksiin ja voimavarojen tunnistamiseen ja näiden edistämiseen. Tavoitteenamme oli luoda positiivisia keskustelutuokiota, joiden avulla nuori saisi lisää työkaluja oman itsetuntonsa rakentamiseen ja vahvistamiseen.
Työpajojemme tietoperusta pohjautui opinnäytetyön viitekehykseen ja kohderyhmälle relevanttiin teoriatietoon.