- Selaus nimekkeen mukaan Metropolia Ammattikorkeakoulu

Viitteet 29395-29414 / 29711

    • Yritetäänkö yhdessä vai viihdytäänkö vapaina? : yrittäjyys optisella alalla 

      Löfström, Sara; Lyyrylä, Soile; Nopanen, Tiina; Toivonen, Tiina (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tutkimme työssämme ketjuuntumista ja yrittäjyyttä optisella alalla. Tavoitteenamme oli selvittää, miten yrittäjät kokevat ketjuun kuulumisen vaikuttavan liiketoimintaan. Tarkastelemme optisella alalla toimivien yksityisten ...
    • Yrittäjyys ja hautomotoiminta luovilla aloilla : alueellisen kehittämiskeskuksen ja kulttuuriyrityshautomon yhteistyö 

      Hauhio, Elisa (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyö tarkastelee luovien alojen yritystoimintaa, sekä kulttuurialoihin fokusoitunutta hautomotoimintaa. Työssä on tutkittu Keski-Uudenmaan alueen kulttuuriyrityskeskuksen sekä sen yhteistyöorganisaatioiden toimintaa, ...
    • Yrittäjyys liiketalouden opinnoissa : Tutkimus Metropolian liiketalouden koulutusohjelman opiskelijoille 

      Laitinen, Katri (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, antavatko Metropolia Ammattikorkeakoulun liiketalouden koulutusohjelman kurssit hyvät valmiudet yrittäjyyteen. Opinnäytetyö lähti käyntiin Metropolia Ammattikorkeakoulun ...
    • Yrittäjyyskasvatus ammatillisella toisella asteella Vantaalla 

      Linnossuo, Jussi (2022)
      Tutkimus selvittää yrittäjyyskasvatuksen tilaa ja vaikuttavuutta toisen asteen ammatillisessa koulutuksessa Suomessa kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmällä sekä tapaustutkimuksena Vantaan ammattiopisto Varian sähköalan ...
    • Yrittäjä työkykyjohtajana : Työhyvinvointiosaamisen mahdollisuudet ja kehityskohteet 

      Strömmer, Sara (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa miten yrittäjät ymmärtävät työhyvinvoinnin merkityksen esimiestyössään ja mitä asioita heidän tulisi vielä kehittää työhyvinvointiosaamisessaan. Kartoituksen pohjalta ...
    • Yrittäjäksi vahvan henkilöbrändin avulla 

      Fredriksson, Laura; Kiviharju, Siiri (2020)
      Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli laatia yksityishenkilöitä varten yksinkertainen sosiaalisen median opas, jonka avulla lukija pystyy vahvistamaan omaa henkilöbrändiä sosiaalisessa mediassa ja perustamaan ...
    • Yrittäjämiesten työtyytyväisyyttä ja työhyvinvointia tuottavat ja alentavat tekijät : toimintaterapian näkökulma 

      Määttänen, Markus (2022)
      Opinnäytetyön tarkoitus on selvittää Helsingin Yrittäjien Vahva Yrittäjyys- hankkeeseen osallistuneiden yrittäjämiesten työtyytyväisyyttä sekä työhyvinvointia tuottavia ja alentavia tekijöitä. Hankkeesta viisi vapaaehtoista ...
    • Yrittäjän eläkelain uudistuksen mahdolliset vaikutukset 

      Huttunen, Hanna (2023)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkä takia yrittäjän eläkelakia uudistettiin ja minkälaisia vaikutuksia uudistuksella on ollut yrittäjien toimintaan. Lisäksi työn tarkoitus oli selvittää, miten yrittäjät ovat ...
    • Yrittäjän henkilöbrändin rakentuminen sosiaalisessa mediassa ja henkilöbrändin vaikutukset yrityksen menestykseen 

      Sillanpää, Maria (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämä tutkimus käsittelee BtoB-asiantuntijayrittäjän henkilöbrändin rakentumista sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen ensimmäisenä tavoitteena oli ymmärtää henkilöbrändin rakentumisen vaiheita sosiaalisessa ...
    • Yrittäjän säästäminen ja sijoittaminen 

      Oksanen, Tero (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, onko osakeyhtiön omistajan kannattavampaa sijoittaa yrityksensä kautta vai yksityishenkilönä. Opinnäytetyössä vertailtiin molempia vaihtoehtoja ja tavoitteena oli luoda ...
    • Yrittäjän tarinakortit 

      Rahmel, Päivi
      Metropolia Ammattikorkeakoulun julkaisuja. Oiva-sarja (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2023)
      Tarinat rakentavat todellisuutta. Yrittäjän tarinakorttien avulla voit luoda tarinan ja tarinoita sinusta ja yrityksestäsi. Tarinallinen ajattelu voi luoda uudistavia näkökulmia kriisiaikoina, ja se auttaa elävöittämään ...
    • Yrittäjän tulevaisuustyökirja 

      Unkari-Virtanen, Leena; Aarnio, Hanna-Maija
      Metropolia Ammattikorkeakoulun julkaisuja. Oiva-sarja (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2023)
      Tämän työkirjan avulla voit lähteä tutkimusmatkalle yrityksesi tulevaisuuteen. Tulevaisuus eli matkan määränpää ei ole etukäteen selvillä, eikä oikein reittikään. Työkirja auttaa varautumaan etukäteen moniin valintoihin, ...
    • Yrittäjän tulonmuodostus : Perustana vuoden 2014 verolait 

      Virtanen, Mika (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2015)
      Osakeyhtiön verotusta on muutettu viime vuosina usein ja se voi aiheuttaa pienyrittäjälle vaikeuksia siinä, miten hän ansionsa nostaa yrityksestään. Verotus on monimutkaistunut entisestään, eivätkä vanhat hyväksi havaitut ...
    • Yrittäjän verotuksen ABC 

      Piironen, Jarno (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämän opinnäytetyönä tehty selvitys käsittelee suomalaista verolainsäädäntöä yritystoimintaa silmällä pitäen. Tehtävän keskeinen ajatus oli yritysverotuksen selkeyttäminen asiasta täysin tietämättömälle pienyrittäjälle. Verotus ...
    • Yrittäjänaisen kasvukirja 

      Taipale, Tiina; Janhonen, Minna; Kolehmainen, Sirkka-Liisa; Lindström, Sara; Vehkaperä, Ulla; Metropolia Ammattikorkeakoulu; Metropolia Ammattikorkeakoulu
      Erillisjulkaisut (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2019)
      -
    • Yrityksen arvojen vaikutukset johtamiseen ja työyhteisöviestintään Case: Turvallisuuspalvelut, Keski-Uudenmaan pelastuslaitos 

      Laakso, Maria (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämän tutkimus- ja kehittämistyön kohdeorganisaatio oli Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksen tulosyksikkö Turvallisuuspalvelut. Turvallisuuspalvelut on keskittynyt tuottamaan onnettomuuksien ennaltaehkäisyyn liittyviä palveluja, ...
    • Yrityksen arvot työyhteisössä : Nordea Bank Oyj 

      Havanko, Juho (2022)
      Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Nordea Bank Oyj:lle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka hyvin Nordean työyhteisön jäsenet tuntevat yrityksen arvot ja mitä Nordean arvot heille jokapäiväisessä ...
    • Yrityksen asiakaspalvelupisteiden internetin käytön rajoittaminen 

      Merimaa, Rain (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Insinöörityön tavoite oli suunnitella ja toteuttaa jokin menetelmä tai tapa, jonka avulla olisi mahdollista rajata yrityksen Pohjoismaissa sijaitsevien asiakaspalvelupisteiden Internetin käytön vain yrityksen sallimille ...
    • Yrityksen B2B palvelujen kehittäminen strategisen muotoilun avulla 

      Monto, Emma (2019)
      Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia asiakasyrityksen kautta sitä, miten yrityksen kumppaneille suunnattuja B2B-palveluja voidaan kehittää strategista muotoilua hyödyntämällä. Opinnäytetyön tuloksena on luoda asiakasyritykselle ...
    • Yrityksen dokumentoinnin kehittäminen rakennuttamisen valvontatehtävissä 

      Tähtivalo, Timo (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyön tilaajana on Uudenmaan Projektinjohtopalvelut Oy, joka toimii pääasiassa pääkaupunkiseudulla. Asiakkaina ovat taloyhtiöt ja isännöintitoimistot. Yrityksen toimialueena on rakennuttaminen sekä projektien ...