"laatu" - Selaus asiasanan mukaan Metropolia Ammattikorkeakoulu

    • Airam Electric Oy Ab:n valaisintuotteiden vastaanottotarkastus laadun näkökulmasta 

      Forss, Tomi (2021)
      Insinöörityö tehtiin Airam Electric Oy Ab:n toimeksiannon mukaisesti syksyn 2021 aikana. Insinöörityön ensisijainen tavoite oli laatia yrityksen käyttöön valaisintuotteiden vastaanottotarkastuksen prosessikuvaus laadun ...
    • Aliurakoitsijan aiemman laaduntuottokyvyn arvostaminen suoraan rahaksi urakkakilpailuissa 

      Tähkäpää, Anssi (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tässä insinöörityössä tutkittiin aliurakoitsijoiden laaduntuottokykyä ja heistä aiheutuneita työmaa-aikaisia korjauskustannuksia sekä jälkikorjauskustannuksia. Työ tehtiin YIT Rakennus Oy:n Asuintalot Uusimaa -yksikölle. ...
    • Ammatillinen opetusmateriaali elintarvikealan perustutkinnolle 

      Kemppe, Emmi-Maria (2020)
      Insinöörityön toimeksiantajana toimi Rovaniemen koulutuskuntayhtymän leipurikondiittori alan opettaja Sirpa Mursu. Työssä suunniteltiin ja toteutettiin uudet ammatilliset opetusmateriaalit elintarvikealan perustutkinnolle. ...
    • Ammatillisen asiantuntijuuden kehittyminen ammattikorkeakouluopinnoissa 

      Lintonen, Emmi (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella ammatillisen asiantuntijuuden kehittymistä ammattikorkeakouluopintojen aikana. Raportissa esitellään aikaisempia laadullisia ja määrällisiä tutkimuksia asiantuntijuuden ...
    • Arkkioffsetpainon kuntoonlaiton vakiointi 

      Vesalainen, Jussi (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
      Insinöörityössä etsittiin ratkaisua, kuinka ennakoida painovärin kuivumisesta aiheutuvia muutoksia offsetpainon painojäljen laadussa. Tietoa etsittiin myös värin densiteettien ja Lab-arvojen muutoksien välisestä yhteydestä ...
    • Asiakaskokemusmalli: case: Lääkärikeskus Fenix 

      Sarantila, Anni (2022)
      Asiakaslähtöisyyden ja positiivisen asiakaskokemuksen kehittämisestä on tullut monelle sosiaali- ja terveysalan toimijalle yksi keskeisimmistä tavoitteista ja strategisista kilpailutekijöistä. Yhä useammat terveydenhuollon ...
    • Asiakaslähtöisyys hoitotyössä, sen opettaminen ja kehittäminen. AMK-opettajien näkemyksiä 

      Pesonen, Hanna (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämä työ on osa Asiakaslähtöinen osaaminen hoitotyön koulutuksessa Suomessa ja Virossa - projektia. Projekti kuuluu Patient-/client-centredness in adult intensive care, elderly care and health care education - hankkeeseen. ...
    • Asiakaspalvelun kehittäminen HUSLABissa 

      Siltala, Ritva (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyön aiheena on asiakaspalvelun kehittäminen HUSLABissa. Aihe on tällä hetkellä ajankohtainen useiden prosessin kehitysprojektien vuoksi. Tulevaisuudessa lisääntyvä vanhusväestö sekä eläköitymisen myötä vähenevä ...
    • Asiakastiedon laadun kehittäminen Bavaria Laakkonen Oy:ssä 

      Kähäri, Jesse (2022)
      Tämän insinöörityön tarkoituksena oli parantaa Bavaria Laakkonen Oy:n asiakastiedon laatua. Insinöörityön tarkoituksena oli selvittää, millaisia puutteita Bavaria Laakkosen asiakastiedon laadussa on ja miksi, sekä ...
    • Asiakastyytyväisyyden parantaminen hankintatoimen avulla 

      Heinonen, Kimmo (2022)
      Tämän toimintatutkimuksen tavoitteena oli kehittää asiakastyytyväisyyttä hankintamallia muuttamalla. Pilotoin uutta mallia kolmessa Lean- ja tahtituontamalliin perustavassa keittiökorjauspilottihankkeessa. Kehittämishankkeessa ...
    • Asiakastyytyväisyys suun terveydenhuollossa 

      Aziz, Nogsha (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata asiakastyytyväisyyttä suun terveydenhuollossa. Tavoitteena oli tuottaa tietoa asiakastyytyväisyydestä suun terveydenhuollon ammattilaisille. Tätä tietoa voi hyödyntää hoidon ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely sisäisille asiakkaille: Espoon kasvun ja oppimisen toimialan esikunnan talousyksikön asiakasmaksutiimi 

      Tonteri, Heli (2023)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Espoon kunnallisten varhaiskasvatusyksiköiden esimiesten tyytyväisyyttä asiakasmaksutiimiltä saamaansa palveluun. Tavoitteena oli löytää kehittämiskohteita, joilla ...
    • Asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttaminen yrityksen toiminnan kehittämistä varten 

      Tiainen, Jussi (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämän insinöörityön pääasiallinen tarkoitus oli tuottaa Peab Infra Oy:lle taustatietoja toimintansa kehittämistä varten. Tiedon saamista varten toteutettiin asiakaskysely, joka lähetettiin Peab Infra Oy:n yhteistyökumppaneille. ...
    • Asiantuntijaorganisaation laadunhallintajärjestelmän rakentaminen ja kehittäminen 

      Kekäle, Mikko (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tässä opinnäytetyössä tutkittiin ja pohdittiin, miten laadunhallintajärjestelmä luodaan asiantuntijaorganisaatiolle. Aluksi työn tavoitteena oli päivittää yrityksen vanhentuneeseen laatukäsikirjaan yrityksen nykytila. ...
    • Asiantuntijapalveluiden palveluprosessien kehittäminen Case: Korjauspartnerit Oy 

      Nieminen, Miikka (2023)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Korjauspartnerit Oy:n asiantuntijapalvelut -osaston / -liiketoimintayksikön palveluprosesseja. Opinnäytetyö on pääasiassa kvalitatiivinen tutkimus, mutta se sisältää haastattelukysymysten ...
    • Asuinkerrostalohankkeen sisävaiheiden laadunvalvonta 

      Aaviste, Kevin (2023)
      Opinnäytetyön toimeksiantajana oli TKU-Rakennus Oy, joka on Turun seudulla ja sen lähikunnissa toimiva rakennusyritys. Yrityksellä ei ole käytössä yhtenäistä sisävalmistusvaiheiden laadunvalvontamenetelmää tai -ohjelmaa, ...
    • Asuinkerrostalon luovutusvaihe 

      Ranta, Miika (2019)
      Tämä opinnäytetyö tehtiin Varte Oy:lle ja tavoitteena oli luoda asuinkerrostalotyömaa Kummelivuorenheikille viimeistely- ja luovutusvaiheen aikataulut sekä saattaa työmaa loppuun aikataulumääreissä pysyen. Viimeistely- ...
    • Asukasmuutosprosessin kehittäminen 

      Hänninen, Eero (2022)
      Tämä opinnäytetyö toteutettiin Skanska Talonrakennus Oy:n Etelä-Suomen asuntorakentamisen tulosyksikölle sekä Skanska Kodeille. Työssä perehdyttiin asukasmuutosprosessiin ja sen kehittämiseen. Tutkielmassa selvitettiin ...
    • Asuntotuotannon virheprosessin kuvaus ja kehitys 

      Rapeli, Juuso (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tämän insinöörityön aiheena oli asuntotuotannon virheprosessin kuvaus ja kehitys. Insinöörityö tehtiin YIT Rakennus Oy:n, Kerrostalot pääkaupunkiseutu -yksikön toimeksiannosta. Työn tavoitteena oli luoda kuvaus virheprosessista ...
    • Autohallin kansirakenteen vedeneristysvaihtoehtojen vertailu 

      Martikainen, Jeremias (2021)
      Opinnäytetyö tehtiin NCC Suomi Oy:n asuntorakentamisyksikölle. Tavoitteena oli löytää HATT Herttoniemi työmaalle sopivin autohallin kannen vedeneristysvaihtoehto, kun otetaan huomioon tuotannolliset aikataulut, kustannukset, ...