Haku
Viitteet 1-10 / 24
3D-KAUPUNKIMALLIN KEHITYS ARCGIS-ALUSTALLA, Tapaus: Keravan kaupunki
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa 3D-kaupunkimalli ArcGIS-alustalle
koko Keravan kaupungista. Tämä valmis malli julkaistiin lopuksi verkkosovelluksessa
kaupungin käyttöön. Vastaavanlaista 3D-kaupunkimallia ...
Lisäosan luominen Blenderiin : proseduraalinen 3D-generointityökalu
(2021)
Opinnäytetyössä luodaan lisäosa 3D-ohjelmaan Blender. Lisäosan ideana on luoda proseduraalisesti 3D-kenttiä modulaarisista 3D-malleista. Opinnäytetyössä tutkitaan miten Python-ohjelmoinnilla voi ohjata Blenderin toimintoja. ...
3D-avusteinen pientalosuunnittelu : Rakennuttamisen tehokkuuden lisääminen
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää yksityiskohtaisesti 3D-mallintamisen hyötyjä talosuunnittelun, -myymisen, sekä rakentamisen tukena ja siten kannustaa alan ammattilaisia tutustumaan tämän päivän tehokkaaseen työkaluun ...
IOTA-kiihdyttimen elektronilinssin päämagneetin suunnittelu
(2020)
Työn tarkoituksena oli suunnitella Chicagossa sijaitsevaan, IOTA-hiukkaskiihdyttimeen
tulevaan elektronilinssiin päämagneetin tilavaraukset ja sen kiinnitys- ja
säätöjärjestelmä. Elektronilinssin avulla voidaan tutkia ...
AVOIMEN TIEDON KÄYTTÖ JA HYÖDYNTÄMINEN SWEROCKISSA : Ohje 3D-mallinnukseen ja korkeusmallin tekemiseen
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää ja kehittää avoimen tiedon käyttöä Swerockilla. Toisen sektorin tarjoaman avoimen tiedon käyttäminen on olennainen osa kaivos- ja kiviainestoimintaa Suomessa. Avointa tietoa käytetään ...
Mökin esittelysovelluksen toteuttaminen
(2020)
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan vuokrakäytössä olevan mökin visualisointia ja esittelysovelluksen tekoa. Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Internet-selaimilla toimiva interaktiivinen kiinteistön ...
Fotogrammetria peliassetin valmistuksessa : Visuaalisen videopeliympäristön luominen valokuvien avulla
(2020)
Toiminnallinen opinnäytetyöni käsitteli videopeliassettien tekemistä fotogrammetriatekniikalla käyttäen apuna ilmaisia Meshroom- ja Blender 3D -mallinnusohjelmia. Tutkimukseni keskittyi yksittäisen assetin luomisprosessiin ...
Digitaalisen maalausprosessin tehostaminen 3d-työkaluin : Peliartistin työn tehostaminen 3d-mallinnusta hyödyntäen
(2020)
Opinnäytetyössäni pyrin tutkimaan erilaisia tapoja tehostaa 2d-kuvantuotannon
prosessia peliartistin näkökulmasta 3d-työkaluja hyödyntäen. Toinen tavoitteeni
oli vastata kysymykseen, mitä hyötyä työnkulkujen yhdistämisestä ...
3D-kaupunkimallien tuottaminen ja kehittäminen kaupungeissa
(2020)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa 3D-kaupunkimallien nykytilaa
Suomessa sekä selvittää kaupunkimallin tuottamiseen liittyviä seikkoja ja
haasteita. Lähtökohtana oli toimeksianto Rovaniemen kaupungilta, ja ...
Majakka ja meri : liikeanimaation hyödyntäminen 3D-ympäristössä
(2023)
This thesis investigated the use of motion animation in creating a 3D environment. The purpose was to model a 3D environment that includes motion animation. The goal was to find out how motion animation is created and how ...