Haku
Viitteet 1-10 / 13
Ajan ulottuvuus sarjakuvassa : ajankulun elastisuus ja sen kuvaaminen sarjakuvan maailmassa
(2023)
In my thesis, I explore the dimension of time in comics from the perspective of the comic creator. The research includes conceptual definitions of comics and time, an examination of comic works, and a practical component ...
Taustan vaikutus sarjakuvan tarinankerrontaan
(2021)
Opinnäytetyöni tavoitteena oli tutkia miten tausta vaikuttaa sarjakuvan tarinankerrontaan ja tunnelmaan ja parantaa omaa piirtoprosessiani sen pohjalta. Opinnäytteen teososaa varten määrittelin kolme tunnelmaa ja tein ...
Härmän Häjyläänen: sarjakuva eteläpohjalaisesta elämäntavasta
(2022)
Toteutin opinnäytetyöni aineistolähtöisenä laadullisena tutkimuksena. Opinnäytetyöni tekemisessä käytin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää, sillä se keskittyy sarjakuvan merkitykseen sekä taustaan. Aineistoni oli empiirinen, ...
Liikkuva sarjakuva
(2021)
Tutkin opinnäytetyössäni liikkuvaa sarjakuvaa. Tavoitteenani oli tehdä ensin sarjakuva ja jälkikäteen animoida se liikkuvaksi. Taiteellinen osuus rakentui siis sarjakuvasta ja sen animoidusta versiosta. Tutkimuskysymyksenä ...
Värien käyttö sarjakuvassa
(2022)
Opinnäytetyössäni tutkin värien käyttöä sarjakuvassa. Tavoitteenani oli oppia lisää värien käytöstä ja tutkia, kuinka niitä voidaan käyttää sarjakuvassa. Apukysymykseni tutkimuksessani oli, miten vaikutan väreillä sarjakuvan ...
Tärkeimmät sarjakuvan tuottamisen elementit - Projekti Palatsirotat
(2022)
Opinnäytetyöni käsitteli Palatsirotat -sarjakuvan tekemisprosessia, sen suunnittelua, toteutusta ja julkaisua. Tutkimustulokseni tuovat valoon elementtejä, joita tulee ottaa huomioon digitaalisen sarjakuvan tekemisessä. ...
Elämää Barcelonassa : sekatekniikalla työstetyn sarjakuvakirjan suunnittelu
(2023)
Taiteellisena tutkimuksena toteutetussa opinnäytetyössäni suunnittelin luonnoksen sarjakuvakirjasta. Kuvituksissani ja opinnäytetyössäni pyrin vastaamaan kysymykseen, miten suunnitella sarjakuvakirja sekatekniikalla. Lisäksi ...
Vähemmän on enemmän : uuden piirrostyylin kehittäminen ja työskentelyprosessin ajallinen tehostaminen sarjakuvassa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoite oli piirtotyylini yksinkertaistaminen ja tätä kautta itselleni uuden visuaalisen kielen kehittäminen sekä työprosessini ajallinen tehostaminen. Tutkimuksessa pyrittiin ymmärtämään ja soveltamaan ...
Sarjakuva videon muodossa: Geocaching- motion comicin työprosessi
(2022)
Tässä opinnäytetyössä loin sarjakuvan videon muotoon. Käsittelin teoksen luomisprosessia vastaten kysymykseen, mitä ominaisuuksia videoformaatti voi tuoda sarjakuvateokseeni. Apukysymyksiä olivat, mitkä ominaisuudet ovat ...
Menestyksen edellytyksiä Webtoonissa: nettisarjakuvan toteutus ja julkaisu
(2022)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli auttaa nettisarjakuvista kiinnostuneita taiteilijoita ja kehittää myös omaa työskentelyäni. Tutkimus sisälsi eri kokoisia yleisöjä saavuttaneiden Webtoon-käyttäjien haastatteluja ja ...