Nattlivet i Borgå : Praktikfall Amarillo Borgå
Stolt, Melanie (2014)
Stolt, Melanie
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208849
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208849
Tiivistelmä
Kilpailu yökerho alalla on tällä hetkellä kova ja haasteet kasvavat jatkuvasti yökerho liiketoiminnassa. Tämän tutkimuksen tarkoitus on käsitellä mitä asiakkaat toivovat Porvoon yöelämästä, keskittyen Amarillo Porvoon yötoimintaan. Tarkoitus on myös saada käsitys siitä miten Amarillon yökerhotoimintaa voisi kehittää oikeaan suuntaan asiakkaitten toivomuksien mukaisesti. Teoriaosassa käsittelen asiakastyytyväisyyttä, asiakkaiden käyttäytymistä, asiakasuskollisuutta sekä ravintola alan haasteet. Olen käyttänyt kvantitatiivista menetelmää ja teoriaosuus on toiminut perustana kun suunnittelin kyselylomakkeen jonka julkaisin Amarillo Porvoon Facebook sivulla. Vastaajat toivovat enemmän erilaisia tapahtumia Porvoon yöelämään, sekä teema bileitä että live esityksiä. Mielipiteet jakaantuvat liittyen minkälaista musiikkia toivotaan soittavan yökerhoissa, samoin mitä ikärajaa asiakkaat suosivat. Alhaiset hinnat ja ystävien mielipiteet vaikuttavat eniten siihen päätökseen mihin yökerhoon päätyy. Facebook on tärkein markkinointikanava koska enemmistö hakee tietoa Porvoon yöelämästä sen kanavan kautta. Parannusehdotukseni Amarillon yökerhotoimintaan on mm. panostaminen erilaisten tapahtumien järjestämiseen jotka ylläpitävät asiakkaiden kiinnostusta, sekä panostaminen enemmän vaihteleviin tarjouksiin ja niiden esilletuontiin. Amarillon on myös pyrittävä saamaan lisää mobiili-etukortin omistajia saadakseen tyytyväisempiä asiakkaita ja toivottavasti sen mukaan myös enemmän uskollisia asiakkaita tulevaisuudessa.