Laadukas asiakaskokemus verkkokaupassa : opas verkkokaupan hyvän asiakaskokemuksen rakentamiseksi Nordic Gelato Oy:lle
Uusitalo, Mikael (2022)
Uusitalo, Mikael
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827254
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827254
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Nordic Gelato Oy:lle. Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa toimeksiantajayritykselle valmiudet onnistuneen asiakaskokemuksen rakentamiseksi verkkokaupassa. Opas muodostaa tekijän toiminnallisen osuuden opinnäytetyöstä. Teoriaperusta koostuu asiakaskokemukseen perehtyvästä kirjallisuudesta, artikkeleista ja blogikirjoituksista.
Opinnäytetyön teoria käsittelee asiakaskokemusta ja kuvaa, miten asiakaspolku on merkittävässä roolissa asiakaskokemuksen luomisessa sekä mitkä tekijät rakentavat verkkokaupan asiakaskokemuksesta onnistuneen. Oppaan avulla toimeksiantajalle luodaan käsitys ja valmius verkkokaupan asiakaskokemuksen rakentamiselle. Oppaassa on tekijän suoria havaintoja ja ehdotuksia toimenpiteille, joilla onnistunut asiakaskokemus luodaan.
Oppaan ja opinnäytetyön tuloksien hyödynnettävyys konkretisoituu toimeksiantajan uuden verkkokaupan rakentamisen vaiheessa. Vaikka keskipisteenä on asiakaskokemus, oppaassa esitetään tärkeitä huomiokohtia verkkokaupan yleisen rakentamisen osalta. Oppaan ehdotukset eivät ole sidottuja tietyn palveluntarjoajan järjestelmään, vaan tarkoituksena on antaa toimeksiantajalle suuntaviivoja eri mahdollisuuksille.
Opinnäytetyön teoria käsittelee asiakaskokemusta ja kuvaa, miten asiakaspolku on merkittävässä roolissa asiakaskokemuksen luomisessa sekä mitkä tekijät rakentavat verkkokaupan asiakaskokemuksesta onnistuneen. Oppaan avulla toimeksiantajalle luodaan käsitys ja valmius verkkokaupan asiakaskokemuksen rakentamiselle. Oppaassa on tekijän suoria havaintoja ja ehdotuksia toimenpiteille, joilla onnistunut asiakaskokemus luodaan.
Oppaan ja opinnäytetyön tuloksien hyödynnettävyys konkretisoituu toimeksiantajan uuden verkkokaupan rakentamisen vaiheessa. Vaikka keskipisteenä on asiakaskokemus, oppaassa esitetään tärkeitä huomiokohtia verkkokaupan yleisen rakentamisen osalta. Oppaan ehdotukset eivät ole sidottuja tietyn palveluntarjoajan järjestelmään, vaan tarkoituksena on antaa toimeksiantajalle suuntaviivoja eri mahdollisuuksille.