RPG-pelin prototyypin kehitys Unityllä
Luomanmäki, Alisa (2023)
Luomanmäki, Alisa
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304246062
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304246062
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kehitetään pelimoottori Unityllä 3D-pelin prototyyppi, jonka pääpaino on 3D-malleissa ja animaatioissa. Työssä keskitytään ihmismäisen 3D-mallin tuontiin Blenderistä Unityyn ja käsitellään, mitä asioita tulee ottaa huomioon tässä prosessissa. Lisäksi tutkitaan Animatorin käyttöä monipuolisten animaatioiden luomisessa.
Vaikka RGP-prototyyppi jää kesken, valmis hahmo pystyy liikkumaan syötteiden mukaan, taistelemaan vihollisia vastaan, valitsemaan erilaisia toimintoja hahmolle ja suorittamaan muita perus-toimintoja. The aim of the thesis project is to create a 3D game prototype by utilizing the Unity game engine, with a particular focus on 3D modeling and animations. The project involves importing a humanlike 3D model from Blender to Unity, and the associated challenges and considerations are dis-cussed. The research also explores the use of the Animator to produce a range of animations.
Despite the RPG prototype being incomplete, the main character can execute fundamental ac-tions, such as movement based on user input, engaging in combat with enemies, selecting vari-ous actions for the character, and performing other basic functionalities.
Vaikka RGP-prototyyppi jää kesken, valmis hahmo pystyy liikkumaan syötteiden mukaan, taistelemaan vihollisia vastaan, valitsemaan erilaisia toimintoja hahmolle ja suorittamaan muita perus-toimintoja.
Despite the RPG prototype being incomplete, the main character can execute fundamental ac-tions, such as movement based on user input, engaging in combat with enemies, selecting vari-ous actions for the character, and performing other basic functionalities.