MyDSV Road support – Supportdivisionens arbetsdelning och stödfunktioner
Backas, Sebastian (2023)
Backas, Sebastian
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051210340
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051210340
Tiivistelmä
Att hjälpa kunder med deras utmaningar med myDSV:s funktioner är det dagliga arbetet som myDSV road supportdivisionen utför. Detta arbete är en fallstudie, i vilken granskas hur väl de nuvarande stödfunktionerna som myDSV erbjuder möter kundernas förväntningar och hur väl supportdivisionen stöder kunderna med dem. Studien granskar också hur väl den nuvarande arbetsdelningen är inom divisionen. Studiens teoretiska referensram behandlar teorier om logistikens mål, leveransserviceelementen samt en förklaring om hur myDSV supportdivisionen och kundtjänsten är uppbyggd. Metoden som tillämpas i studien är den kvalitativa undersökningsmetoden i form av semistrukturerade intervjuer. Dessa intervjuer utfördes vid DSV:s huvudkontor i Vanda. Respondenterna i intervjuerna är personer inom myDSV supportdivisionen med kunskap gällande myDSV och de utbjudna stödfunktionerna. Resultaten från undersökningen indikerar att den nuvarande myDSV-sidan möter kundernas förväntningar väl, men att det finns utvecklingsmöjligheter för sidan, speciellt inom informationsflödet gällande nya uppdateringar. Supportdivisionen känner också att de har alla nödvändiga verktyg för att kunna ge effektivt stöd till kunderna gällande potentiella problem som kan uppstå för kunderna. Kunderna är också nöjda med stödet de har fått av supportdivisionen gällande deras problem inom myDSV.