Lähitaisteluaseen 3D-mallintaminen ja animointi
Köykkä, Lauri (2023)
Köykkä, Lauri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051912156
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051912156
Tiivistelmä
Projektin tavoitteena oli luoda 3D-malli sekä sille tarkoitettu ensimmäisen persoonan lähitaiste-luanimaatio. 3D-malli oli myös tarkoitus siirtää pelimoottoriin.
Opinnäytetyön raportissa esitellään Blender-ohjelman eri työkaluja ja toimintoja sekä miten 3D-malli saadaan mallinnettua referenssikuvasta. Raportissa käydään myös läpi 3D-mallinnukseen ja pelikehitykseen liittyviä keskeisiä asioita.
Projektissa käytettiin pääasiassa Blender-ohjelman eri työkaluja, sekä lopuksi 3D-malli importoi-tiin Unity-pelimoottoriin. Projektissa saatiin aikaiseksi 3D-malli sekä sille luotu ensimmäisen per-soonan animaatio.
Opinnäytetyön raportissa esitellään Blender-ohjelman eri työkaluja ja toimintoja sekä miten 3D-malli saadaan mallinnettua referenssikuvasta. Raportissa käydään myös läpi 3D-mallinnukseen ja pelikehitykseen liittyviä keskeisiä asioita.
Projektissa käytettiin pääasiassa Blender-ohjelman eri työkaluja, sekä lopuksi 3D-malli importoi-tiin Unity-pelimoottoriin. Projektissa saatiin aikaiseksi 3D-malli sekä sille luotu ensimmäisen per-soonan animaatio.