Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa kauneudenhoitoalalla
Heinonen, Miila (2014)
Heinonen, Miila
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014102714981
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014102714981
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena on perehtyä sosiaalisen median kanaviin ja niiden luomiin uusiin
markkinointimahdollisuuksiin. Työssä pohditaan miksi markkinointi sosiaalisessa mediassa on
kannattavaa pienyrittäjälle tänä päivänä. Erityisesti blogimarkkinointi on yhä alati kasvava ja
kehittyvä markkinointikanava kauneudenhoitoalalla. Opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa
sosiaalisen median mahdollisuuksia ja osoittaa sen olevan tulevaisuuden suurin markkinoiden
suunnannäyttäjä kauneudenhoitoalalla.
Aluksi opinnäytetyö määrittelee sosiaalisen median kanavat ja tutustutaan niiden
tunnusmerkkeihin. opinnäytetyön toteutus tapahtuu vertailukehittämisen kautta ja sitä varten on
toteutettu kolme teemahaastattelua.
Opinnäytetyössä vedetään selkeää rajaa tavallisen printtimainonnan ja verkkomainonnan välillä,
mutta myös tunnustellaan tulevaisuuden hiljaisia singaaleja, mitä muutoksia on tulossa
sosiaalisen median käyttäytymismalleihin eri kohderyhmien välillä.
Tämä opinnäytetyö on tehty estenomin sekä kauneudenhoitoalan pienyrittäjän näkökulmasta
sosiaalisen median käytön ruohonjuuritasolla, jotta se on mahdollisimman selkeä ja
helppolukuinen suuntaviivoja antava opas niille, jotka ovat kiinnostuneet aiheesta ja haluavat
omalle toiminnalleen lisäarvoa ja näkyvyyttä sosiaalisen median kentältä.
markkinointimahdollisuuksiin. Työssä pohditaan miksi markkinointi sosiaalisessa mediassa on
kannattavaa pienyrittäjälle tänä päivänä. Erityisesti blogimarkkinointi on yhä alati kasvava ja
kehittyvä markkinointikanava kauneudenhoitoalalla. Opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa
sosiaalisen median mahdollisuuksia ja osoittaa sen olevan tulevaisuuden suurin markkinoiden
suunnannäyttäjä kauneudenhoitoalalla.
Aluksi opinnäytetyö määrittelee sosiaalisen median kanavat ja tutustutaan niiden
tunnusmerkkeihin. opinnäytetyön toteutus tapahtuu vertailukehittämisen kautta ja sitä varten on
toteutettu kolme teemahaastattelua.
Opinnäytetyössä vedetään selkeää rajaa tavallisen printtimainonnan ja verkkomainonnan välillä,
mutta myös tunnustellaan tulevaisuuden hiljaisia singaaleja, mitä muutoksia on tulossa
sosiaalisen median käyttäytymismalleihin eri kohderyhmien välillä.
Tämä opinnäytetyö on tehty estenomin sekä kauneudenhoitoalan pienyrittäjän näkökulmasta
sosiaalisen median käytön ruohonjuuritasolla, jotta se on mahdollisimman selkeä ja
helppolukuinen suuntaviivoja antava opas niille, jotka ovat kiinnostuneet aiheesta ja haluavat
omalle toiminnalleen lisäarvoa ja näkyvyyttä sosiaalisen median kentältä.