FACEBOOK-MARKKINOINNIN KEHITTÄMINEN PIENYRITYKSESSÄ
Hasari, Leena (2014)
Hasari, Leena
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121019184
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121019184
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee markkinointia Sosiaalisessa mediassa. Työn tavoitteena on kehittää kohdeyrityksen Facebook –markkinointia tekemällä operatiivinen suunnitelma kohdeyritykselle sekä perehdyttää toimeksiantajayrityksen henkilökunta Facebookin perustyövälineiden käyttöön. Kohdeyritys on vasta perustettu yritys, jolle on heti toiminnan alussa perustettu verkkokauppa sekä Facebook –sivusto.
Opinnäytetyössä tarkastellaan sosiaalista mediaa käsitteenä sekä sosiaalisen median ominaisuuksia. Sosiaalisen median sovelluksista käydään läpi Twitter, pinterest, Instagram ja Facebook. Työssä käydään läpi keinoja joilla toimeksiantaja voi tavoittaa kohderyhmänsä Facebookissa nykyistä paremmin ja lisätä tunnettuuttaan alan harrastajien ja ammattilaisten keskuudessa sekä luoda ympärilleen yhteisöllisyyttä.
Opinnäytetyössä tarkastellaan sosiaalista mediaa käsitteenä sekä sosiaalisen median ominaisuuksia. Sosiaalisen median sovelluksista käydään läpi Twitter, pinterest, Instagram ja Facebook. Työssä käydään läpi keinoja joilla toimeksiantaja voi tavoittaa kohderyhmänsä Facebookissa nykyistä paremmin ja lisätä tunnettuuttaan alan harrastajien ja ammattilaisten keskuudessa sekä luoda ympärilleen yhteisöllisyyttä.