Verkkokaupan ja Fulfillment by Amazonin kustannusvertailu
Kropsu, Matti (2017)
Kropsu, Matti
2017
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404196985
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404196985
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, kumpi verkossa toimivista myyntipalveluista on kustannuksiltaan suurempi. Työ tehdään toimimaan ohjeistuksena verkkomyyntiä harkitseville yrittäjille.
Tutkimuksen avulla saadaan ajankohtainen kuva verkkomyyntiä koskevista kustannuksista
ja niiden rakentumisesta. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää kahden myyntipalvelun ero. Tutkimuksen avulla haluttu tavoite saadaan vietyä läpi.
Opinnäytetyön teoriaperusta koostuu verkkokauppaa ja Amazon.comia koskevista kirjoista ja digitaalisista lähteistä. Teoriaosuudessa esitellään verkkokauppa, dropshipping, Amazon.com ja Fulfillment by Amazon. Tutkimus on määrällinen, jossa esitellään vertailtavien kohteiden kustannusrakenne, jonka avulla saadaan pohjustettua vertailussa käytettäviä laskutoimituksia. Tutkimuksessa lasketaan kustannuksien eroja hyödyntämällä kahta erilaista tuotetta eri kokoisilla myyntimäärillä.
Työn loppuun on koottu tutkimuksen johtopäätökset siitä kumpi tutkittavista kohteista kustantaa enemmän eri tilanteissa. Johtopäätökset saatiin hyödyntämällä yhdessä sekä tutkimusmenetelmää että teoriaosuutta. Opinnäytetyö antaa kattavat tietoperustat kustannuksien rakentumisesta ja osoittaa selkeästi kahden myyntipalvelun kustannuserot, minkä ansiosta verkkomyyntiä harkitseville tutkimus antaa tarpeellista tietoa oman myyntikanavan valintaan. The purpose of this thesis is to study which of two different sales services cost more to use. This thesis works as a guide for any entrepreneur that is thinking of starting an online business. With this study, we are able to get a current picture of online sales cost and how they compose. The goal of this study is to find out the differences between two different online sales platforms. This study is needed in order to achieve that.
The framework of this thesis consists of books and digital publications about ecommerce and Amazon.com. Ecommerce, Amazon.com and fulfillment by Amazon are presented in the theory part.
Thesis is quantitative, which presents cost structure of two compared sales services. That helps us to conduct the calculations used in the comparison. The study is made by calculating different costs by using two different products with different sales quantities.
The conclusion of which one of the compared sales services costs more in different situations is at the end of the thesis. The conclusion was made by exploiting both research method and theory. Thesis gives comprehensive foundation about cost structure and clearly shows the cost differences between two sales services, that is why the thesis gives needful information to entrepreneurs for choosing their own sales service.
Tutkimuksen avulla saadaan ajankohtainen kuva verkkomyyntiä koskevista kustannuksista
ja niiden rakentumisesta. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää kahden myyntipalvelun ero. Tutkimuksen avulla haluttu tavoite saadaan vietyä läpi.
Opinnäytetyön teoriaperusta koostuu verkkokauppaa ja Amazon.comia koskevista kirjoista ja digitaalisista lähteistä. Teoriaosuudessa esitellään verkkokauppa, dropshipping, Amazon.com ja Fulfillment by Amazon. Tutkimus on määrällinen, jossa esitellään vertailtavien kohteiden kustannusrakenne, jonka avulla saadaan pohjustettua vertailussa käytettäviä laskutoimituksia. Tutkimuksessa lasketaan kustannuksien eroja hyödyntämällä kahta erilaista tuotetta eri kokoisilla myyntimäärillä.
Työn loppuun on koottu tutkimuksen johtopäätökset siitä kumpi tutkittavista kohteista kustantaa enemmän eri tilanteissa. Johtopäätökset saatiin hyödyntämällä yhdessä sekä tutkimusmenetelmää että teoriaosuutta. Opinnäytetyö antaa kattavat tietoperustat kustannuksien rakentumisesta ja osoittaa selkeästi kahden myyntipalvelun kustannuserot, minkä ansiosta verkkomyyntiä harkitseville tutkimus antaa tarpeellista tietoa oman myyntikanavan valintaan.
The framework of this thesis consists of books and digital publications about ecommerce and Amazon.com. Ecommerce, Amazon.com and fulfillment by Amazon are presented in the theory part.
Thesis is quantitative, which presents cost structure of two compared sales services. That helps us to conduct the calculations used in the comparison. The study is made by calculating different costs by using two different products with different sales quantities.
The conclusion of which one of the compared sales services costs more in different situations is at the end of the thesis. The conclusion was made by exploiting both research method and theory. Thesis gives comprehensive foundation about cost structure and clearly shows the cost differences between two sales services, that is why the thesis gives needful information to entrepreneurs for choosing their own sales service.