Sosiaalisen median käyttö Usewood Oy:n markkinoinnissa
Tiusanen, Arttu (2014)
Tiusanen, Arttu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121820395
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121820395
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Usewood Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miten Usewoodin kaltaiset yritykset käyttävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan ja miten yritykset viestivät asiakkailleen tuotteistaan ja palveluistaan.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui markkinointiviestinnästä, digitaalisesta markkinoinnista sekä sosiaalisesta mediasta. Tutkimus käytettiin tapaustutkimusta ja työn tutkimusote oli kvalitatiivinen. Tutkimusaineisto kerättiin yrityksen sosiaalisen median alustoilta ja aineisto analysoitiin sisällönanalyysimenetelmän avulla.
Tutkimuksessa selvisi, että Usewoodin kaltaiset yritykset käyttävät sosiaalista mediaa tuotteidensa ja tapahtumien markkinoimiseen. Yritysten viestintä asiakkaiden kanssa oli vähäistä ja osa yrityksistä ei keskustellut tuotteista asiakkaidensa kanssa.
Usewood Oy sai tutkimuksen avulla teoreettista tietoa sosiaalisesta mediasta ja miten muut yritykset käyttävät sosiaalista mediaa.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui markkinointiviestinnästä, digitaalisesta markkinoinnista sekä sosiaalisesta mediasta. Tutkimus käytettiin tapaustutkimusta ja työn tutkimusote oli kvalitatiivinen. Tutkimusaineisto kerättiin yrityksen sosiaalisen median alustoilta ja aineisto analysoitiin sisällönanalyysimenetelmän avulla.
Tutkimuksessa selvisi, että Usewoodin kaltaiset yritykset käyttävät sosiaalista mediaa tuotteidensa ja tapahtumien markkinoimiseen. Yritysten viestintä asiakkaiden kanssa oli vähäistä ja osa yrityksistä ei keskustellut tuotteista asiakkaidensa kanssa.
Usewood Oy sai tutkimuksen avulla teoreettista tietoa sosiaalisesta mediasta ja miten muut yritykset käyttävät sosiaalista mediaa.