Tapahtumamarkkinointi: Case Etelä-Pohjanmaan Jyrsijäyhdistys
Toppari, Marica (2015)
Toppari, Marica
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015062913768
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015062913768
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Etelä-Pohjanmaan Jyrsijäyhdistys. Toimeksiantona oli selvittää yhdistyksen tapahtumissa käyvien henkilöiden tietoja ja mielipiteitä kattavasti sekä tuottaa kerättyjen tietojen pohjalta tutkimus. Tutkimus voi toimia pohjustuksena mahdolliselle kehittämissuunnitelmalle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa ja ideoida materiaalia, jonka pohjalta yhdistyksen toimintaa voitaisiin parantaa ja kehittää tulevaisuudessa. Opinnäytetyö voi toimia pohjustuksena varsinaiselle kehittämissuunnitelmalle.
Tulokset antoivat paljon materiaalia, jotka voivat olla hyödyllisiä, kun yhdistys alkaa päivittää palkintojärjestelmäänsä ja luoda uusia kotisivuja. Tulokset osoittivat myös, että yhdistys tarvitsee toimivamman ja järjestelmällisen markkinointisuunnitelman. Pienillä muutoksilla ja uudistuksilla voi saada koetun palvelun laatua entistä paremmaksi ja sen avulla yhdistykselle uusia jäseniä.
Opinnäytetyö koostuu tapahtumamarkkinointiin keskittyvästä teoriasta ja sen mukaan luodusta kyselylomakkeesta. Kyselylomakkeilla saaduista tiedoista koostettiin tutkimus. Lisäksi opinnäytetyössä on pieni osuus, jossa kerrotaan pääpiirteittäin kani- ja jyrsijäharrastuksen historiasta ja nykypäivästä.
Kyselyyn vastasi yhteensä 100 lasta, nuorta ja aikuista. Kyselylomakkeet jaettiin tapahtumakävijöille täytettäväksi lauantaina 28. maaliskuuta 2015 yhdistyksen järjestämässä näyttelytapahtumassa Seinäjoella.
Tulokset antoivat paljon materiaalia, jotka voivat olla hyödyllisiä, kun yhdistys alkaa päivittää palkintojärjestelmäänsä ja luoda uusia kotisivuja. Tulokset osoittivat myös, että yhdistys tarvitsee toimivamman ja järjestelmällisen markkinointisuunnitelman. Pienillä muutoksilla ja uudistuksilla voi saada koetun palvelun laatua entistä paremmaksi ja sen avulla yhdistykselle uusia jäseniä.
Opinnäytetyö koostuu tapahtumamarkkinointiin keskittyvästä teoriasta ja sen mukaan luodusta kyselylomakkeesta. Kyselylomakkeilla saaduista tiedoista koostettiin tutkimus. Lisäksi opinnäytetyössä on pieni osuus, jossa kerrotaan pääpiirteittäin kani- ja jyrsijäharrastuksen historiasta ja nykypäivästä.
Kyselyyn vastasi yhteensä 100 lasta, nuorta ja aikuista. Kyselylomakkeet jaettiin tapahtumakävijöille täytettäväksi lauantaina 28. maaliskuuta 2015 yhdistyksen järjestämässä näyttelytapahtumassa Seinäjoella.