"ryhmät" - Selaus asiasanan mukaan Tampereen ammattikorkeakoulu
Viitteet 21-40 / 40
-
Ohjaajan merkitys ryhmässä -katsaus kirjallisuuteen
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyön tarkoituksena oli kirjallisuuskatsauksen avulla selvittää ryhmänohjaajan merkitystä ryhmässä, sekä tarvittavia valmiuksia ryhmän ohjaamisessa. Tuloksissa kävi ilmi, että ryhmissä koettiin ohjaajan olevan ... -
Omaa voimaa : Omavoima-projektin merkitys asiakkaiden ja työntekijän kuvaamana
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2011)Omavoima-projekti on OmaPolku ry:n alainen kansalaistoimintapro-jekti, joka on toiminut projektimuodossa vuosina 2007–2011. Se on perustettu neurologisten ja neuropsykiatristen haasteiden, kuten AD/HD:n, aspergerin tai ... -
Opettajien käsityksiä ryhmäytymisestä
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)Tämän kehittämishankkeen tarkoituksena oli löytää toimivia työkaluja ryhmäytymiseen. Työssä selvitettiin, miten opettajan toiminta sekä keinot edistävät ryhmäytymistä ja mikä on opettajan merkitys ryhmäytymiselle. Lisäksi ... -
Opiskelijaryhmämatkan järjestäminen : Matka Berliinin ITB-messuille ja ohjeistus opiskelijaryhmämatkan järjestämiseen
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyössä tutkitaan opiskelijaryhmämatkan suunnittelua ja toteuttamista. Työssä luodaan myös TAMK Matkapalveluille ohjeistus opiskelijaryhmämatkan järjestämiseen, sekä pohditaan toteutetun Berliinin messumatkan ... -
Partavettä ja piirileikkejä : Isä-lapsi -kahvila isyyden tukemisen muotona
(Pirkanmaan ammattikorkeakoulu, 2009)Tässä opinnäytetyössä käsiteltiin isyyttä ja sen eri muotoja, terveydenhoitajan roolia isyyden tukijana sekä terveydenhoitajan ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) välistä yhteistyötä. Opinnäytetyön tavoitteena oli ... -
Ruokakasvatus alle 3-vuotiaiden monikulttuurisessa päiväkotiryhmässä
(2022)Opinnäytetyö toteutettiin monikulttuurisessa päiväkotiryhmässä Tampereella. Ryhmän lapset olivat iältään 10 kuukaudesta 3 vuoteen. Yhteystyötahona opinnäytetyössä oli Ruokailoa kaikille –hanke, jonka taustalla ovat Suomen ... -
Ryhmä tukena vai tuhona? : Kokemuksia toisen asteen oppilaitoksen vertaistuesta sekä ryhmädynamiikasta verkossa ja kansainvälisessä ympäristössä
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2010)Tässä kehittämishankkeessa tarkoituksena oli selvittää hyvän ryhmähengen ja toisten opiskelijoiden vertaistuen vaikutusta opintomenestykseen ja toisaalta huonon ryhmädynamiikan vaikutusta opintojen heikkoon edistymiseen ... -
Ryhmädynamiikan merkitys televisiotuotannon kuvausryhmässä
(2021)Tämä opinnäytetyö käsittelee ryhmädynamiikan merkitystä televisiotuotannon kuvausryhmässä. Työn tarkoituksena oli selvittää mihin asioihin ryhmädynamiikka vaikuttaa konkreettisesti yksilö- ja yhteisötasolla. Tutkimusta ... -
Ryhmähoito mielialahäiriöpotilaan hoidossa
(2022)Opinnäytetyön tavoitteena on vastata tutkimuskysymykseen, mikä merkitys ryhmähoidolla on mielialahäiriöpotilaan hoidossa ja hoidon lopputuloksen kannalta? Tavoitteena on saada selkeä kuvaus ryhmähoidon eduista opiskelijoille, ... -
Ryhmän ja roolien merkitys yhdeksäsluokkalaisten kokemana
(2019)Yksilö tarvitsee ympäröivää ryhmää kehittyäkseen ja ymmärtääkseen itseään. Synnymme osaksi ryhmää ja ryhmäkokemuksilla on identiteetin kehittymisessä merkittävä painoarvo. Ryhmässä toimiminen auttaa yksilöä hahmottamaan ... -
Ryhmänohjaajan käsikirjan luominen Tampereen ammattiopistoon
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2011)Ryhmänohjaajan käsikirja tehtiin Tampereen ammattiopistoon, koska erityisesti ryhmänohjaajille suunnattua tietopakettia ei ole ollut. Tampereen ammattiopisto on laajalle alueelle levinnyt koulu, jossa on monia eri ... -
"Se on parantanu meidän luokan yhteishenkee" : kokemuksia yhteishengestä ja Kimpassa-tunneista
(2019)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää yhden luokan oppilaiden sekä heidän opettajansa kokemusta luokan yhteishengestä ja Kimpassa-tunneista. Lisäksi tarkoituksena oli selvittää, miten oppilaat ja opettaja kehittäisivät ... -
SÓ ALEGRIA! : Afrobrasilialainen rumpuryhmäprojekti Tampereen konservatorion musiikin perusteiden oppilaiden kanssa lukuvuonna 2010–2011
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyöni oli projekti, jossa kokosin Tampereen konservatorion oppilaista afrobrasilialaista musiikkia soittavan rumpuryhmän. Tarkoituksenani oli selvittää onko brasilialaisen rumpuryhmän idea toteutettavissa suomalaisen ... -
Taidetta vai liiketoimintaa : elämää yhtyeessä – case Takomo
(2020)Opinnäytetyöni tutkii ja analysoi Takomo-yhtyeen uuden show´n, Time, tuotannon eri vaiheita ja harjoitusprosessia sekä ryhmän vuorovaikutusta ja toimintaa projektin aikana. Opinnäytetyöni tutkii, miten tiiviisti yhdessä ... -
Tutkiva oppiminen ammatillisessa opettajankoulutuksessa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2011)Ammatillisen opettajankoulutuksen kehittäminen ja uusiutuminen sekä tutkivan oppimisen malli ovat merkityksellisessä roolissa, pohditaan asiaa sitten opiskelijoiden, opettajien tai oppilaitoksen näkökulmasta. Opettajanko ... -
Työkaluja opettajalle vuorovaikutuksen ja tutustumisen tueksi uuden ryhmän kanssa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2008) -
Vahvistuva nuori vanhemmuus – Vanuva : käsikirja ryhmän ohjaajille
Tampereen ammattikorkeakoulun julkaisuja. Sarja C. Oppimateriaaleja (Tampereen ammattikorkeakoulu, 2023) -
Valosuunnittelijan yhteisöllisiä työtapoja ryhmälähtöisissä tuotannoissa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyössäni käsittelen valosuunnittelijan työnkuvaa ryhmälähtöisissä tuotannoissa ja tarkastelen valosuunnittelun ei-välineellisiä keinoja luovassa työssä. Tietolähteinä käytän alan kirjallisuutta, lehtiartikkeleita ... -
Voittajatiimin rakentaminen : case Nordea Online osaamiskeskus
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2016)Pankkimaailma on kokenut suuria muutoksia viimeisten vuosien aikana. Digitalisaation luomat mahdollisuudet ovat muuttaneet asiakkaiden odotuksia. Menestyäkseen pankin pitää tarjota asiakkailleen henkilökohtaista neuvontaa ... -
Yhteisöllisyyttä oppimassa : Kokemuksia ja havaintoja capoeirasta sekä sen yhteisöllisyyttä edistävistä taidoista
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2011)Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli kerätä capoeiraryhmästä havaintoja yhteisöllisyyteen vaadittavien taitojen, kuten esimerkiksi yhdessä toimimisen, omaksumisesta sekä capoeiraryhmäläisten kokemuksia capoeirasta. Capoeira ...