Järjestön viestintästrategia : Case SAIKO
Hakman, Trine (2019)
Hakman, Trine
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905119237
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905119237
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda Saimaan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta SAIKOlle viestintästrategia. Tavoitteena oli luoda viestintää ohjaavat suuntaviivat sekä määritellä käytettävät viestintäkanavat ja niiden roolit. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Saimaan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta SAIKO, joka vastaa Saimaan ammattikorkeakoulussa opiskelijoiden edunvalvonnasta.
Opinnäytetyön teoriapohjan lähteinä käytettiin kirjallisuutta sekä internetistä löytyviä artikkeleita. Teoriapohjassa käsiteltiin järjestöviestintää, viestinnän suunnitelmallisuutta sekä SAIKOn tarkoituksiin sopivia viestintäkanavia. Viestintäkanavien käsittelyssä painopiste oli sosiaalisen median kanavissa. SAIKOn jäsenistölle toteutettiin kysely, jonka avulla selvitettiin jäsenistön käyttämiä viestintäkanavia, sekä niiden tavoittavuutta.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi viestintästrategia, jonka avulla toimeksiantaja voi perustella viestinnällisiä valintojaan. Viestintästrategian luomisen pohjana käytettiin kyselyn tuloksia. Viestintästrategiassa on linjattu käytettävät kanavat, sekä niiden keskeiset roolit.
Opinnäytetyön teoriapohjan lähteinä käytettiin kirjallisuutta sekä internetistä löytyviä artikkeleita. Teoriapohjassa käsiteltiin järjestöviestintää, viestinnän suunnitelmallisuutta sekä SAIKOn tarkoituksiin sopivia viestintäkanavia. Viestintäkanavien käsittelyssä painopiste oli sosiaalisen median kanavissa. SAIKOn jäsenistölle toteutettiin kysely, jonka avulla selvitettiin jäsenistön käyttämiä viestintäkanavia, sekä niiden tavoittavuutta.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi viestintästrategia, jonka avulla toimeksiantaja voi perustella viestinnällisiä valintojaan. Viestintästrategian luomisen pohjana käytettiin kyselyn tuloksia. Viestintästrategiassa on linjattu käytettävät kanavat, sekä niiden keskeiset roolit.