Haku
Viitteet 1-10 / 11
Sociala mediers påverkan på köpbeteendet online : En studie om hur influencer marketing lockar till köp
(2021)
Motivet med denna studie är att klargöra vad influencer marketing är, samt undersöka i hur sociala medier lockar till köp. I detta arbete kommer jag att undersöka i unga vuxnas köpbeteende, hur reklaminlägg på sociala ...
Grön marknadsföring och dess visuella utformning
(2020)
Hållbarhet och miljö är ett ämne som bara blir mer aktuellt ju mer jordens temperatur ökar. Vår vardag präglas av nyheter om naturkatastrofer, torka och föroreningar och vi blir konstant påminda om att vi måste ändra vår ...
Digital marknadsföring på sociala medier
(2021)
Examensarbetets syfte är att definiera begreppet influencer samt rollen de har inom marknadsföring på sociala medier. Arbetet är avgränsat till plattformarna Instagram och Facebook. Frågeställningarna för arbetet är följande: ...
Digital skyltning : naturalistisk observation inom detaljhandeln i Åbo
(2021)
Digital skyltning har blivit alltmer vardagligt och för en god orsak. Digital skyltning är ett
nytt sätt att kreativt sända ut meddelanden till allmänheten. Digital skyltning är en form
av kommunikation mellan anställda ...
Marknadsföring för skönhetsföretag : Marknadsundersökning av skönhetsföretags marknadsföringsinsatser
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli perehtyä kauneusalan markkinointiin ja mainontaan. Tavoitteena oli kartoittaa erilaisia markkinointimenetelmiä ja medioita, joita voidaan tarjota palveluina kauneushoitoloihin. Tässä ...
Turistorten Ålands finska marknadskommunikation - Hur Åland utmärker sig som turistort på finska
(2022)
Syftet med examensarbetet är att genom induktiv analys undersöka det turistiska Ålands finska marknadskommunikation i jämförelse med dess svenska motsvarighet. Den kommer att lyfta upp skillnader, styrkor och svagheter i ...
TikTok som marknadsföringskanal: en studie om vad som engagerar användare på TikTok
(2023)
I dagens uppmärksamhetsdrivna värld är marknadsföring en ständig kamp om att nå och engagera målgrupper. Digitaliseringens framfart har introducerat nya effektiva marknadsföringsmetoder och i den digitala era vi idag lever ...
Attityder till belönad direktmarknadsföring: en grundläggande kartläggning för en ny digital marknadsföringstjänst för Idlis.
(2021)
Oavsett ifall vi medvetet eller omedvetet gett samtycke till att ta emot marknadsföring via olika kanaler, har vi människor olika förhållningssätt och attityder till den riktade marknadsföringen. Vissa ställer sig neutralt ...
Kompetenskrav inom digital marknadsföring
(2022)
Marknadsföringssätten är i konstant förändring. Med dessa förändringar kommer det till nya aspekter på den digitala marknadsföringen samtidigt som andra aspekter kring ämnet blir mindre relevanta. Hösten 2022 tar Yrkeshögskolan ...
Positionering av Adeccos SoMe-annonser
(2022)
Att marknadsföra sig genom sociala medier har blivit allmänt bland företag i och med sociala mediers förmåga att snabbt sprida information åt utvalda målgrupper. Detta gäller även för rekryterings- och bemanningsföretag. ...