Asiakaslähtöinen infokansio Eerikkilä Sport & Outdoor Resortin asiakkaille
Madikainen, Grete (2019)
Madikainen, Grete
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120224122
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120224122
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda informatiivinen infokansio Eerikkilä Sport & Outdoor Resortin asiakkaille. Infokansio sisältää tietoa Eerikkilän palveluista sekä sen lähiympäristöstä. Infokansion avulla pyritään parantamaan asiakkaiden viihtyvyyttä sekä helpottamaan palveluprosessia. Tavoitteena on kehittää asiakaskokemuksia oppaan muodossa. Toimeksiantajana toimii Eerikkilä Sport & Outdoor Resort. Aihe on ajankohtainen, sillä vastaavaa infokansiota ei ole ennestään olemassa, joten sille oli akuutti tarve.
Teoreettinen viitekehys tukee opinnäytetyön produktia, sillä siinä käsitellään asiakaskokemuksia sekä asiakkaiden tarpeita. Tietoperustassa avataan mistä asiakaskokemus muodostuu ja mitä vaaditaan positiivisiin asiakaskokemuksiin.
Opinnäytetyö toteutetaan toiminallisena projektina, jonka produkti on infokansio. Toiminnallisessa osuudessa on otettu huomioon asiakkaiden tarpeet ja se on pyritty suunnittelemaan asiakkaan näkökulmasta. Infokansion lopullinen versio piti sisällään asiakkaille tärkeitä aiheita, kuten liikuntapalvelut, aktiviteetit, lähiympäristö ja vierailukohteet.
Ensimmäisen version valmistuessa asiakkaille tuotettiin kysely, jonka tavoitteena oli saada asiakkaan näkökulma infokansion sisällöstä. Kyselyn tuloksia hyödynnettiin infokansion lopullisessa versiossa. Kyselyn tuloksista ilmenee, että asiakkaat ovat infokansion myötä käyttäneet vierailunsa aikana uusia palveluja tai tulevat käyttämään seuraavalla vierailullaan. Tästä voidaan päätellä, että infokansiot tukevat positiivisia asiakaskokemuksia, sillä ne herättävät asiakkaan huomion ja johdattelevat asiakkaan kohti mieleenpainuvia elämyksiä. Projektin tuloksena syntyi infokansio, joka auttaa markkinoinnissa sekä asiakkaiden tarpeiden tyydyttämisessä.
Teoreettinen viitekehys tukee opinnäytetyön produktia, sillä siinä käsitellään asiakaskokemuksia sekä asiakkaiden tarpeita. Tietoperustassa avataan mistä asiakaskokemus muodostuu ja mitä vaaditaan positiivisiin asiakaskokemuksiin.
Opinnäytetyö toteutetaan toiminallisena projektina, jonka produkti on infokansio. Toiminnallisessa osuudessa on otettu huomioon asiakkaiden tarpeet ja se on pyritty suunnittelemaan asiakkaan näkökulmasta. Infokansion lopullinen versio piti sisällään asiakkaille tärkeitä aiheita, kuten liikuntapalvelut, aktiviteetit, lähiympäristö ja vierailukohteet.
Ensimmäisen version valmistuessa asiakkaille tuotettiin kysely, jonka tavoitteena oli saada asiakkaan näkökulma infokansion sisällöstä. Kyselyn tuloksia hyödynnettiin infokansion lopullisessa versiossa. Kyselyn tuloksista ilmenee, että asiakkaat ovat infokansion myötä käyttäneet vierailunsa aikana uusia palveluja tai tulevat käyttämään seuraavalla vierailullaan. Tästä voidaan päätellä, että infokansiot tukevat positiivisia asiakaskokemuksia, sillä ne herättävät asiakkaan huomion ja johdattelevat asiakkaan kohti mieleenpainuvia elämyksiä. Projektin tuloksena syntyi infokansio, joka auttaa markkinoinnissa sekä asiakkaiden tarpeiden tyydyttämisessä.