S-PANKIN SÄÄSTÄJÄ-PALVELUN ASIAKASKOKEMUKSET JA PALVELUN KÄYTÖN LISÄÄMINEN
Kettunen, Anni (2021)
Kettunen, Anni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105168834
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105168834
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on S-Pankin Säästäjä-palvelun asiakaskokemukset ja palvelun käytön lisääminen. Työn tavoitteena on tuottaa tietoa asiakkaiden kokemuksista Säästäjä-palvelussa toimeksiantaja S-Pankille. Opinnäytetyön tutkimusongelmina olivat seuraavat: kuinka tyytyväisiä käyttäjät
ovat Säästäjä-palvelun käyttöön ja miten käyttäjät ovat kiinnostuneet Säästäjä-palvelun käytöstä? Opinnäytetyön rajaus oli toimeksiantajan asiakaskunta, mutta asiakaskunta rajattiin asiakkaisiin, jotka käyttävät Säästäjä-palvelua.
Tässä työssä käytettiin määrällistä tutkimusmenetelmää, ja aineiston hankinnassa käytettiin kyselytutkimusta. Kyselytutkimuksen kysymykset perustuivat
teoreettiseen viitekehykseen ja tutkimusongelmiin. Kyselytutkimus suoritettiin
S-Pankin asiakaspalvelupisteillä Kymen Seudun Osuuskaupan alueella. Kysely toteutettiin 1.1.2020–31.3.2021, ja siihen saatiin 44 vastausta.
Tutkimustuloksista selvisi, että vastaajat ovat tyytyväisiä Säästäjä-palvelun
käyttöön, ja he suosittelisivat palvelua myös muille. Kyselyn vastaajat ilmaisivat myös kiinnostuneensa palvelusta, koska S-Pankin asiakaspalvelija oli siitä
maininnut. Tuloksista kävi ilmi, että Säästäjä-palvelun säästämismenetelmät
ovat yhtä suosittuja, mutta eniten niistä käytetään ”säästän ostoksista” -toimintoa.
Tutkimus antaa konkreettista tietoa Säästäjä-palvelun asiakaskokemuksista
toimeksiantajalle. Tutkimus antaa selkeän kuvan siitä, mitä säästämismenetelmiä asiakkaat käyttävät palvelussa. Tutkimuksen tuloksista toimeksiantaja saa
arvokasta tietoa, jota se voi käyttää toiminnassaan ja palvelun kehittämisessä.
ovat Säästäjä-palvelun käyttöön ja miten käyttäjät ovat kiinnostuneet Säästäjä-palvelun käytöstä? Opinnäytetyön rajaus oli toimeksiantajan asiakaskunta, mutta asiakaskunta rajattiin asiakkaisiin, jotka käyttävät Säästäjä-palvelua.
Tässä työssä käytettiin määrällistä tutkimusmenetelmää, ja aineiston hankinnassa käytettiin kyselytutkimusta. Kyselytutkimuksen kysymykset perustuivat
teoreettiseen viitekehykseen ja tutkimusongelmiin. Kyselytutkimus suoritettiin
S-Pankin asiakaspalvelupisteillä Kymen Seudun Osuuskaupan alueella. Kysely toteutettiin 1.1.2020–31.3.2021, ja siihen saatiin 44 vastausta.
Tutkimustuloksista selvisi, että vastaajat ovat tyytyväisiä Säästäjä-palvelun
käyttöön, ja he suosittelisivat palvelua myös muille. Kyselyn vastaajat ilmaisivat myös kiinnostuneensa palvelusta, koska S-Pankin asiakaspalvelija oli siitä
maininnut. Tuloksista kävi ilmi, että Säästäjä-palvelun säästämismenetelmät
ovat yhtä suosittuja, mutta eniten niistä käytetään ”säästän ostoksista” -toimintoa.
Tutkimus antaa konkreettista tietoa Säästäjä-palvelun asiakaskokemuksista
toimeksiantajalle. Tutkimus antaa selkeän kuvan siitä, mitä säästämismenetelmiä asiakkaat käyttävät palvelussa. Tutkimuksen tuloksista toimeksiantaja saa
arvokasta tietoa, jota se voi käyttää toiminnassaan ja palvelun kehittämisessä.