Markkinointisuunnitelma - Case: TuutSie
Hämäläinen, Sini; La Russa, Arianna (2021)
Hämäläinen, Sini
La Russa, Arianna
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526081
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526081
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa toiminnallinen markkinointisuunnitelma TuutSie-yritykselle. Markkinointisuunnitelma avustaa yritystä markkinointitoimenpiteiden ja verkkotyökalujen kanssa. TuutSie on aloittava yritys, jolle aikaisemmin ei ole toteutettu markkinointisuunnitelmaa. Markkinointisuunnitelman tavoitteena oli havainnollistaa yritykselle, mihin sen tulisi kiinnittää huomiota ja minkälaisiin asioihin panostaa markkinoinnissa. Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä yrityksen kanssa ja näin ollen valitut aihepiirit ovat valikoituneet opinnäytetyöhön yrityksen tarpeiden mukaisesti.
Opinnäytetyö on toteutettu ohjeistuksena, jossa esitetty teoriatieto tukee työn toiminnallista osuutta. Opinnäytetyö on jaettu kahteen osa-alueeseen, jotka ovat teoriaosuus sekä varsinainen produktio eli ohjeistus. Teoriaosuudessa keskitytään markkinoinnin perusteisiin ja ajankohtaiseen teoriaan yrityksen toiminnan sekä markkinointisuunnittelun tukemiseksi. Lisäksi teoriaosuudessa on esitetty strategian perusteet, jonka avulla luodaan pohjaa koko yrityksen toiminnalle. Produktio-osuudessa on keskitytty siihen, kuinka yritys voi käyttää erilaisia verkkotyökaluja verkkomainonnan luomisessa. Ohjeistuksessa on myös esitetty, kuinka seurata toteutettua verkkomainontaa.
Produktiossa esitetyt verkkotyökalut tukevat yritystä verkkomainonnan luomisessa, seuraamisessa sekä mittaamisessa. Ohjeistuksessa on myös esitetty verkkoanalytiikan työkaluja, joiden avulla yritys seuraa markkinoinnin edistymistä. Viimeisenä on luotu alustava vuosikellopohja, jota hyödyntämällä yritys suunnittelee oman vuosikellonsa. The aim of this thesis was to make a functional marketing plan for the company TuutSie. The marketing plan will assist the business with marketing activities and online tools. TuutSie is a start-up company that has not previously had a marketing plan. The aim of the marketing plan was to illustrate to the company what it should pay attention to and what kind of things it should invest in marketing. This thesis was carried out in cooperation with the company and therefore, the chosen topics have been selected according to the needs of the company.
This thesis has been implemented as a guide, in which the theoretical information presented supports the functional part of the thesis. The thesis is divided into two parts, which are the theoretical part and the actual production i.e., instructions. The theoretical part focuses on the basics of marketing and current theories to support the company operations and marketing planning. In addition, the theory section sets out the basics of strategy, which is used to lay the foundations for the whole company's operations. The production part focuses on how the company can use different online tools to create online advertising. It also provides guidance on how to monitor online advertising once it has been implemented.
The online tools presented in the production support the company in creating, monitoring, and measuring online advertising. The guidelines also set out the web analytics tools that the company can use to monitor its marketing progress. Lastly, a preliminary annual calendar base has been created, which the company may use in designing its own annual calendar.
Opinnäytetyö on toteutettu ohjeistuksena, jossa esitetty teoriatieto tukee työn toiminnallista osuutta. Opinnäytetyö on jaettu kahteen osa-alueeseen, jotka ovat teoriaosuus sekä varsinainen produktio eli ohjeistus. Teoriaosuudessa keskitytään markkinoinnin perusteisiin ja ajankohtaiseen teoriaan yrityksen toiminnan sekä markkinointisuunnittelun tukemiseksi. Lisäksi teoriaosuudessa on esitetty strategian perusteet, jonka avulla luodaan pohjaa koko yrityksen toiminnalle. Produktio-osuudessa on keskitytty siihen, kuinka yritys voi käyttää erilaisia verkkotyökaluja verkkomainonnan luomisessa. Ohjeistuksessa on myös esitetty, kuinka seurata toteutettua verkkomainontaa.
Produktiossa esitetyt verkkotyökalut tukevat yritystä verkkomainonnan luomisessa, seuraamisessa sekä mittaamisessa. Ohjeistuksessa on myös esitetty verkkoanalytiikan työkaluja, joiden avulla yritys seuraa markkinoinnin edistymistä. Viimeisenä on luotu alustava vuosikellopohja, jota hyödyntämällä yritys suunnittelee oman vuosikellonsa.
This thesis has been implemented as a guide, in which the theoretical information presented supports the functional part of the thesis. The thesis is divided into two parts, which are the theoretical part and the actual production i.e., instructions. The theoretical part focuses on the basics of marketing and current theories to support the company operations and marketing planning. In addition, the theory section sets out the basics of strategy, which is used to lay the foundations for the whole company's operations. The production part focuses on how the company can use different online tools to create online advertising. It also provides guidance on how to monitor online advertising once it has been implemented.
The online tools presented in the production support the company in creating, monitoring, and measuring online advertising. The guidelines also set out the web analytics tools that the company can use to monitor its marketing progress. Lastly, a preliminary annual calendar base has been created, which the company may use in designing its own annual calendar.