Technical Support Specialist Fujitsulla
Karhunen, Teemu (2023)
Karhunen, Teemu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614615
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614615
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjaopinnäytetyön tarkoituksena oli seurata omaa työskentelyä ja kehitystä asia-kaspalvelutehtävässä Technical Support Specialistina. Päiväkirjamerkinnät on koottu aikaväliltä 20.02.2023-14.04.2023. Seurantajakson kesto on kahdeksan viikkoa. Päiväkirjamerkintöihin kuvattiin omaa kehitystä, sekä työpäivien aikana tehtyjä työtehtäviä. Viikon jälkeen on viikkoana-lyysi, jossa paneudutaan tarkemmin viikon aikana opittuun.
Technical Support Specialistin työtehtävä on auttaa etänä loppukäyttäjiä tietoteknisissä ongel-missa. Loppukäyttäjät saattavat tarvita apua erilaisten ohjelmien, järjestelmien tai laitteiden kans-sa. Työtehtäviin kuuluu myös käyttäjätunnusten ja -oikeuksien hallinta. Työtehtävien suorittami-seen tarvitaan tietoteknisen ymmärryksen lisäksi asiakaspalvelutaitoja sekä ongelmanratkaisu-kykyä. Työpyynnöt kirjataan järjestelmään, joten työtehtävien suorittaminen edellyttää myös työpyyntöjen käsittelyjärjestelmän hallitsemista.
Seurantajakson aikana syntyi tämä raportti, joka kuvaa monipuolisesti Technical Support Spe-cialistin työtehtäviä ja vaatimuksia. Raportin lopussa on myös pohdinta, josta käy ilmi jakson ai-kana tapahtuva oman osaamisen kehitys. Kehitystä havainnoitiin eri osa-alueilla.
Technical Support Specialistin työtehtävä on auttaa etänä loppukäyttäjiä tietoteknisissä ongel-missa. Loppukäyttäjät saattavat tarvita apua erilaisten ohjelmien, järjestelmien tai laitteiden kans-sa. Työtehtäviin kuuluu myös käyttäjätunnusten ja -oikeuksien hallinta. Työtehtävien suorittami-seen tarvitaan tietoteknisen ymmärryksen lisäksi asiakaspalvelutaitoja sekä ongelmanratkaisu-kykyä. Työpyynnöt kirjataan järjestelmään, joten työtehtävien suorittaminen edellyttää myös työpyyntöjen käsittelyjärjestelmän hallitsemista.
Seurantajakson aikana syntyi tämä raportti, joka kuvaa monipuolisesti Technical Support Spe-cialistin työtehtäviä ja vaatimuksia. Raportin lopussa on myös pohdinta, josta käy ilmi jakson ai-kana tapahtuva oman osaamisen kehitys. Kehitystä havainnoitiin eri osa-alueilla.