Imagotutkimus : Case Rewell Center
Hanka, Marleena (2015)
Hanka, Marleena
Vaasan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061713568
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061713568
Tiivistelmä
Työn tavoitteena on selvittää Vaasassa sijaitsevasta kauppakeskus Rewell Centeristä koettu imago ja muodostaa siitä nykytila-analyysi. Kattava teoriapohja yhdessä empiirisen osan tutkimuksen kanssa luo kokonaisvaltaisen imagopaletin toimeksiantajan tarpeisiin. Valmiin tutkimuksen on tarkoitus toimia tukena kauppakeskuksen mainontaa ja markkinointia suunniteltaessa sekä perustella tulevia markkinointitoimia ja niiden tärkeyttä. Tämän opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään laajasti imagon viitekehykseen kuuluvia teorioita, jotka luovat valmiudet imagon kokonaisvaltaiselle ymmärtämiselle. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisen tutkimusotteen mukaisesti kauppakeskus Rewell Centerin sivuille integroituna kyselylomaketutkimuksena. Teoriaosaan on sisällytetty myös tutkimusaiheen kannalta markkinointitutkimuksen keskeisiä teorioita. Tutkimustulokset osoittivat, että kauppakeskus Rewell Centerin imago oli kokonaisuudessaan melko hyvä. Rewell Centeriin yhdistettiin monia mielekkäitä ominaisuuksia, kuten liiketarjonnan monipuolisuus ja palvelualttius, sekä se koettiin vahvasti perinteisenä, mutta samalla pienenä kauppakeskuksena. Tutkimustulokset osoittivat, että markkinoinnilliseen toimintaan tarvitaan systemaattisempaa toimintaa sekä lisäpanostuksia.