Haku
Viitteet 1-10 / 21
Creating better knowledge and skills in the Maltese Hospitality Industry on how to cater for Diabetics
(2020)
According to the IDF Atlas, Malta has a 13.2% prevalence of persons suffering from diabetes amounting to 42,300 persons (2017) aged between 20 to 79 years old. This is quiet alarming since the global prevalence is 8.8%, ...
Development of a Knowledge Centered Service using existing Systems and Knowledge Base
(2020)
In most organizations, Service Desks are flooded with requests that require time and mostly must be resolved as soon as possible. These requests create further problems such as waste of time and resources spent resolving ...
Järjestön jäsenhallinnan tietojärjestelmien ja prosessien kehittäminen tietosuojavaatimusten mukaiseksi
(2019)
Tämän tutkimuksen tekijä on vastannut Suomen Keskustan tietohallinnon kokonaisvaltaisesta kehittämisestä. Tässä kehittämistehtävässä on tarkoitus selvittää kohdeorganisaation, Suomen Keskustan jäsentietojen hallinnan ...
Toimittajien asenteet ja Kontulan kuvaus Yleisradion verkkouutisoinnissa
(2021)
Toimittajien asenteet ovat toimitustyössä tärkeässä roolissa. Toimittajilla on suuri vastuu valintojen ja rajausten teossa, sillä uutisoinnilla ohjataan yhteiskunnallista keskustelua, jonka vaikutuspiirissä ovat tavallisten ...
Verkostojohtaminen, tapaustutkimus Business Espoossa
(2021)
Kehittämisprojektin tarkoituksena oli löytää kehittämisehdotuksia Business Espoon verkoston johtamiseen, jotta verkosto saavuttaa tehokkaammin tavoitteensa. Verkoston tavoitteena on saada lisää työpaikkoja ja elinvoimaa ...
Impact of the COVID-19 Pandemic on South African Higher Education Systems Prior To, During, and After the Pandemic
(2023)
The outbreak of the COVID-19 pandemic posed severe problems to the educational systems globally and South African higher education systems specifically. Schools, colleges, and universities in more than one hundred countries ...
Informaali oppiminen kehittämistyössä
(2022)
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia oppimisen käytänteitä asiantuntijat
hyödyntävät kehittämistyössään. Työn tarkoitus on ymmärtää tekijöitä, jotka
mahdollistavat oppimista. Tutkimuskysymykset ovat: Millaisia ...
Tähtäimessä vaikuttava asiakaskokemus: kehityksen kohteena ulkoistetun palkkapalvelun asiakasyhteistyöprosessi
(2022)
Virheetön ja oikea-aikainen palkanmaksu on yksi yrityksen tärkeimmistä tehtävistä ydintoimintonsa ohella. Yrityksillä on koostaan riippumatta vaihtoehtoina hoitaa palkkahallinto sisäisesti tai ulkoistaa palkkahallinnon ...
Improvement of first year mathematics modules with a success rate of less than 50%
(2021)
The success rate of Technical Mathematics (TMA105C) for Higher Certificate and Engineering Mathematics I (EMA105B) for Bachelor of Engineering in Technology programmes was declining in the last three years. In 2020 the ...
Developing framework for quantifying modernization opportunity
(2022)
Information technology development and management literature have an abundance of instructions, guidance and management models to guide on making decisions on creating new information management systems and managing ...