Haku
Viitteet 1-9 / 9
Musiikkia metsästä : Lastenmusiikin säveltäminen ja esittäminen
(2021)
Opinnäytetyössä kuvataan tekijän prosessia lauluntekijänä ja varhaisiän musiikkikasvattajana. Opinnäytetyön idea lähti tarpeesta saada lisää kokemusta varhaisiän musiikkikasvatuksesta. Työn aiheen tarkoitus oli haastaa ...
Ryhmän ohjaaminen kamarimusiikin näkökulmasta
(2019)
Opinnäytetyö Ryhmän ohjaaminen kamarimusiikin näkökulmasta käsittelee Buxtehuden kantaatin Nun freut euch, ihr Frommen mit mir harjoituttamista kamarimusiikkiyhtyeelle. Teosta harjoiteltiin noin neljän kuukauden ajan ...
Täydennyskoulutuksella musiikkia päivähoidon arkeen
(2020)
Kansallinen koulutuksen arviointikeskus julkaisi syksyllä 2019 raportin ”Varhaiskasvatuksen laatu arjessa. Varhaiskasvatussuunnitelmien toteutuminen päiväkodeissa ja perhepäivähoidossa”. Julkaisu toi esille huolen ...
Matka nukketeatterin maailmaan - Varhaisiän musiikkikasvattajan kehittämistyö nukketeatterinäyttelemisen osaajaksi
(2021)
Tämä opinnäytetyö on kehittämistyö, jonka tavoitteena oli kehittää ammatillista osaamista nukketeatterinäyttelijänä ja saada tietoa nukketeatterista taidekasvatuksen menetelmänä. Opinnäytetyössä tutkitaan,
kuinka nukketeatteri ...
Tarinoita Musiikkimetsästä : Musiikillisia taitoja tarinallistamisen keinoin 4-5-vuotiaille
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin, kuinka tarinallistaminen auttoi lapsia musiikillisten taitojen oppimisessa ja kuinka tarinat innostivat lapsia osallisuuteen. Toteutus tapahtui Kiuruvedellä PILKE Musiikkipäiväkoti Tempossa ...
"Metsässä on paljon puita" : kun ekaluokkalaiset laulun tekivät
(2022)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata yksityiskohtaisesti, kuinka alkuopetusikäisten lasten kanssa saadaan tehtyä oma laulu ja kuinka oppilaat kokevat lauluntekoprosessin. Tavoitteena oli myös pohtia prosessin aikana ...
”Tekee ite niin siinähän sitä oppii parhaiten”: Toimintatutkimus säveltämisopetuksen kehittämisestä yhdeksännen luokan musiikintunneilla
(2022)
Opinnäytetyössä tutkitaan, millä tavoin säveltämisen opetus yhdeksäsluokkalaisille kehittää tutkijan ammattitaitoa musiikinopettajana. Työ on laadullinen toimintatutkimus, jossa pyritään samanaikaisesti tutkimaan ja ...
Kohti aktiivista musiikkiarkea päiväkodissa : päiväkodin henkilökunnan musiikillisten taitojen kehittäminen
(2022)
Opinnäytetyö toteutettiin kuopiolaisessa päiväkodissa interventiona, jonka tavoitteena oli lisätä omaa tietoutta siitä, mitä musiikillisia valmiuksia varhaiskasvattaja tarvitsee työssään, ja kuinka musiikillisia taitoja ...
Väripedagogiikka alle kouluikäisten harmonikansoiton opetuksessa
(2023)
Tutkin opinnäytetyössäni väripedagogiikan hyödyntämistä harmonikansoiton alkeisopetuksessa. Lapsi oppii yleensä tunnistamaan ja nimeämään värit jo paljon ennen kuin hän oppii lukemaan tai kirjoittamaan kirjaimia tai ...